blog - czyli co w programie piszczy
Program partnerski - Definicja / 02 grudnia 2010 12:12
Program partnerski to narzędzie służące pośrednictwu w sprzedaży. Wzbogaca ono tradycyjny model sprzedawca -> kupujący o pośrednika, który kontaktuje kupującego, ze sprzedawcą w zamian za prowizję (procentową lub kwotową) od sprzedaży.
W sprzedaży online rola pośrednika sprowadza się do przyciągnięcia kupującego na stronę sprzedawcy - poprzez promowanie oferty.
Rola pośrednika kończy się w momencie rozpoczęcia transakcji: dalsze kroki (przyjęcie zamówienia, dostawa, księgowanie płatności) są przeprowadzane przez sprzedającego.
Po zakończeniu transakcji sprzedający płaci prowizję pośrednikowi.
Pośrednik jest identyfikowany w programie partnerskim za pomocą unikalnego ID, polecając produkty zamieszcza on w linkach swoje ID i w momencie przejścia kupującego do sklepu z takiego odnośnika system e-commerce przypisuje danego klienta do pośrednika.
Tagi: definicja, program partnerski
Aby komentować wpisy musisz być zalogowany w SportCash.pl